הנוכחות של בפריים טיים של המודחת הטרייה מ"האח הגדול", דיאן שוורץ, היא ללא ספק מהשנויות במחלוקת שהיו על המסך. הרשת געשה מכל אמירה קיצונית שלה או כל תנועת יד מתריסה, והאמת? לפעמים היא אפילו לא הייתה צריכה לעשות דבר כדי לייצר אנטגוניזם. אבל דיאן היא ממש לא הראשונה, וכנראה גם לא האחרונה, שתעורר כאלו אמוציות. היא אמנם תכנס להיכל התהילה של "האח הגדול" בתור אחת הדיירות המעצבנות ביותר, אך אנחנו החלטנו הפעם להניח לה לנפשה - ודווקא להיזכר באלו מפעם, שכולנו אהבנו לשנוא. 

טעות רדפה טעות
מי מאיתנו לא מכיר את הפרשה של קורין גדעון והחלון, שהייתה עוד אחת מהסיבות לכעס הציבורי כלפיה. ביום הלידה של בתה הבכורה, אלונה, גדעון העלתה סטורי זועם באינסטגרם וכתבה: "ממש עצוב לי שבזה אני מתעסקת ביום המאושר בחיי, אבל מי שמתכננת ללדת ב'איכילוב' – קחי בחשבון שהמחלקות מזעזעות! אני מהבוקר בחדר פנימי, בלי חלון אפילו, בלי חמצן, בלי לדעת אם אור או חושך בחוץ. בקושי יש לי כורסה ליד המיטה, כנראה כי לא הפעלתי קשרים או ביקשתי פרוטקציות".

הפוסט של גדעון הפך לאחד הוויראליים ביותר של אותה התקופה, והגיע עד לכדי תגובתו של פרופ' יריב יוגב, מנהל בית החולים ליס ליולדות ולנשים. התגובות ברשת כמובן לא איחרו להגיע, והגולשים תקפו את המגישה על "פינוק יתר". אבל אתם יודעים מה, לא נתפס על קטנות. 

מלבד שערוריית החלון, גדעון הצליחה לעורר זעם אצל הגולשים בעוד לא מעט פרשיות. בין אם מדובר בריב עם השף חיים כהן, התמיכה שלה בקליפ הפרובוקטיבי של עדי ביטי, הנסיעה שלה בתקופת סגר הקורונה לירושלים - והרשימה עוד ארוכה. 

קורין גדעון (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
קורין גדעון (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

על תכשיטים ותורים
מעיין אדם
היא פרצוף נחמד וחביב שמופיע על המסך מכיוונים שונים. בין אם "הישרדות", "רוקדים עם כוכבים", ההגשה עם רסקין או היותה פרזנטורית של מספר מותגים. ועל אף הנוכחות החיובית שלה, לקהל הישראלי יש לא מעט סיבות להביע את דעתו הנוקשה על אדם. רק בשבוע שעבר נרשם אירוע נוסף ומעצבן במיוחד, במסגרתו הכוכבת כביכול עקפה את התור הארוך בנתב"ג.

סיבה נוספת לאנטגוניזם כלפי אדם היא, איך לא, סערת התכשיטים. אדם הקימה את מותג הג'ולריז שלה, אותו היא כינתה "מאדאם", שיצר רעש גדול כשנטען שמצוריו הם חיקוי יקר ולא פרופורציונלי של אלי אקספרס. העוקבות של אדם לא יכולות היו להישאר אדישות ל"הונאה" לכאורה וקטלו את המותג: "יש לה צבא של עוקבות שאשכרה מאמינות וקונות ממנה במחיר מופקע. היא עושה על כולנו סיבוב". 

מעיין אדם (צילום: אור גפן)
מעיין אדם (צילום: אור גפן)

הבולי של האי
הדוגמנית הבינלאומית, אלה איילון, הייתה אחת המשתתפות הכי מעצבנות של תוכניות הריאליטי אבר. בעונה הקודמת של "הישרדות VIP" לשורדת איילון היו מספר הערות שהצליחו להרגיז את הצופים, ולעורר הרבה כעס כלפיה ברשתות החברתיות. תחילה היא התאכזרה לבדרן בני ברוכים כשקראה לו "לוזר ובלתי נסבל", בהמשך התעמתה עם דוד דביר והטיחה בו שהוא "זקן שאף אחד לא סופר וכל החיים יהיה מקום אחרון". 

היא אמנם עשתה הכל ככל הנראה מתוך מקום מתגונן, או אפילו סתם בלי מחשבה, אך יש הערות שהצופים מתקשים לסלוח עליהן עד היום. וזו הייתה אחת מהן. רבים טענו שהיא "חוברת לגברים חזקים" במטרה להתקדם, אחרים נתפסו דווקא על השיח המבזה שלה, והשאר פשוט לא התחברו לדמות. מה שבטוח, אלה איילון ספגה הרבה אש, ויש לה מזל שהזמן עושה את שלו. 

אלה איילון (צילום: צילום מסך רשת 13)
אלה איילון (צילום: צילום מסך רשת 13)

מאמריקה באהבה
היא פרצה אל חיינו אי שם בשנת 2010, כדיירת של "האח הגדול 3", ומאז לא ממש ירדה מהכותרות. וכדי לתחזק את שמך ולהישאר רלוונטית, מה טוב יותר מלעורר שערורייה אחר שערורייה? כך בטוח ימשיכו לדבר עלייך. כבר בשהותה בבית ליהיא גרינר יצרה לנו טלנובלה סטייל אמריקה, כשבגדה בארוס שלה ונפרדה ממנו לעיני כל עם ישראל. כשיצאה מהבית, גרינר כהרגלה המשיכה לשמור על הפה הגדול שלה פתוח לרווחה, וירתה לאוויר כל מה שרק עלה בראשה. וכשמביעים דעה על כל דבר – יהיה מי שלא יסכים. 

במתריס או שלא במכוון, גרינר החליטה שלא לשתוק ופרסמה את דעתה על כמעט כל אירוע, תוכנית ריאליטי או סתם אדם שלא בא לה טוב בעין. היא הספיקה להסתכסך עם בני העדה התימנית כשטענה שהם "לא עושים שום דבר בחינם". בהמשך עם הקהילה החרדית, כשהגיבה לאסון מירון בחוסר רגישות: "כל הגברים החרדים האלה? לא ראיתי יותר חיות כאלה", ושלא נדבר על כמות הריבים בתוך ביצת הסלבס שנפתחו ונסגרו מחדש לאורך השנים. מה שבטוח, גרינר לא מתכוונת לשתוק, ותכל'ס? כבר למעלה מעשור שיש מי שמקשיב. 

ליהיא גרינר (צילום: שוקה כהן)
ליהיא גרינר (צילום: שוקה כהן)

נתניהו, שרה נתניהו
אז נכון שעד עכשיו עסקנו ביוצאות ריאליטי או כוכבות טלוויזיה, אבל אי אפשר לדבר על שנאת מפורסמות בלי להזכיר את שמה של שרה נתניהו. אשתו של יו"ר הליכוד נמצאת בתודעה הישראלית כבר שנים ארוכות, ומה לא נאמר עליה. ועל אף שבדרך כלל נשות הפוליטיקאים נשארות מחוץ לאור הזרקורים, לגברת נתניהו הייתה נוכחות מרשימה, ולא בהכרח לטובה

הפעם זו לא אני אמרתי, אלא ויקיפדיה, אך "שרה נתניהו זכתה לתשומת לב רבה מאמצעי התקשורת בישראל, ולרוב היה העיסוק בה בנימה שלילית". אם דובר על יחסי אנוש לקויים, על המעורבות שלה על החלטות הממשלה ומינוי בכירים, האמירה המקוממת: "שתישרף המדינה", וכמובן פרשת הטענות להתעללות בעובדת מעון ראש הממשלה

אין ספק ששרה נתניהו היא אחת הנשים, שמתוקף היותה נשואה לפוליטיקאי, נמצאת בחזית הביקורת הציבורית. אך הפעם היא לגמרי הביאה את זה על עצמה, והיא ללא ספק תמשיך להילחם עד יומה האחרון בתדמית התקשורתית שנבנתה לאורך השנים. 

שרה נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
שרה נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לא כזאת קטנה
בתור כוכבת ילדים, ועם ההורים של היום, נראה שלמיכל "הקטנה" ויצמן כמעט ולא הייתה דרך להתחמק מביקורת. ועם זאת, במקרה הזה מדובר בשחקנית לילדים שדווקא העמידה את עצמה בחזית האש. היא התמקמה בחזית הציבורית, דאגה להביע את דעתה על נושאים שרחוקים לגמרי מתחום העיסוק שלה, ולכן האנטגוניזם כלפיה ברור בהחלט. 

זה התחיל בסערת תרומת השיער לחולות סרטן, שהתבררה לטענת הגולשים כשקר יח"צני מקומם, המשיך דרך פרשיית הקורונה, במסגרתה נטען כי היא "הפיצה את הנגיף בלי לעדכן שנפגשה עם חולה מאומת", משם אל מקרה הסיגריה האלקטרונית שעצבן את העוקבים, ורק לאחרונה עשתה קעקוע עם בתה בת ה-14 וחטפה תגובות קשות. 

ונכון, מדובר באירועים קטנים ולא מזיקים, אך בכל זאת נראה שלא כל מפורסמת זוכה לכזו תשומת לב. הבחירה שלה להיות פעילה (מאוד) ברשתות החברתיות, להביע את דעתה ולכבס את הכביסה המלוכלכת שלה בחוץ, היא זו שמביאה עליה גם את התגובות הקשות. אז מה הפלא?

מיכל הקטנה (צילום: אביב חופי)
מיכל הקטנה (צילום: אביב חופי)

מצה"ל, ועד סגירת השמיים
היא יפה, נכונה, ייצוגית ואחד הפרצופים הישראלים הכי מוכרים בעולם, ועדיין כולנו נהנים להפנות אש כלפי בר רפאלי. גם כיום, עשרות שנים מאז שפרצה לחיינו בתור ילדה קטנה, אנחנו לא מצליחים לאהוב אותה על אמת (ראו ערך – הרפאליס). זה התחיל בימים בהם בחרה להתחתן ולא להתגייס לצה"ל – נקודת התורפה הישראלית – על פי הטענות, במטרה להמשיך את קריירת הדוגמנות שלה. 

בהמשך עלתה לכותרות פרשת העלמת המס של רפאלי, מהימים בהם כולנו גם קצת קינאנו בה על ההצלחה הבינלאומית. ואחריה הגיעה שערוריית בגדי הים, כשרפאלי פרסמה תמונה שלה עם בגד ים שטענה ששייך לחברה עבורה היא מדגמנת, והתגלה כאחד מאיביי. וכשהיא סגרה את השמיים בחתונה שלה? לא היה אחד במדינה שלא כעס. ואפילו לאחרונה, כשזכתה ליחס מועדף בהופעה של מארון 5

אז נכון, היא שירתה את מדינה ישראל בתפוצות לא מעט. ובאופן כללי היא אדם נחמד בעל כוונות טובות, ועדיין נראה שהיו כמה החלטות בדרך בגללן כולנו נמשיך ממש, אבל ממש, לאהוב לשנוא את הדוגמנית. 

בר רפאלי (צילום: כאן)
בר רפאלי (צילום: כאן)

אפילו כשהיא נסעה להתנדב באוקראינה כעסנו
נטלי דדון היא אחת כזו שיש לה מה להגיד, על כל דבר, ותמיד. היא מסוג המפורסמות שמתחזקות את הפרסום שלהן מהנוכחות התקשורתית והציבורית הגבוהה שלה, על אף שבתכל'ס, רובנו בכלל לא יודעים למה היא בעצם עדיין נמצאת כל כך חזק בתודעה שלנו.

אם קורה כל אירוע, בין אם פוליטי ובין אם מעולם הבידור, דדון היא הראשונה להביע את דעתה. היא מסוג הנשים שמתלבטות על חשבון אירועים שכלל לא קשורים אליהן, ונראה שגם כשהיא מרימה פרויקט מבורך משל עצמה, הגולשים בטוחים שמדובר בעוד ניסיון ליחצן את המותג שהיא בונה סביב שמה. 

היא פרובוקטיבית, אבל משתדלת לתמוך בצניעות ובערכי היהדות. היא מאמינה בדימוי גוף האישה, אך קמה למתקפה על "מחאת הפוטושופ" של העיתונאי ערן סוויסה. היא מסתכסכת כל שני וחמישי עם סלב אחר מהביצה המקומית, ועדיין מפגינה ערכי חברות. גם כשהיא נסעה להתנדב במלחמה באוקראינה, היא תיעדה זאת כל כך הרבה עד שאי אפשר היה להאמין שהמטרה היה טהורה בלבד. סורי נטלי, רואים לך.  

נטלי דדון (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
נטלי דדון (צילום: צילום מסך אינסטגרם)